– Τροπολογίες για τη βιωσιμότητα του περιφερειακού Τύπου και το αφορολόγητο και ακατάσχετο των ενισχύσεων στις επιχειρήσεις κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ
Σκληρή κριτική προς την Υπουργό Παιδείας και συνολικά προς την κυβέρνηση άσκησε η Βουλευτής Έβρου και Αν. Τομεάρχης Ενημέρωσης και Επικοινωνίας του ΣΥΡΙΖΑ, Νατάσα Γκαρά, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Διά Βίου Μάθηση.
Η κα Γκαρά ανέφερε πως πρόκειται για ένα άκρως ταξικό νομοσχέδιο, που απαξιώνει τη δημόσια επαγγελματική εκπαίδευση κι ενισχύει τις ανισότητες. Ένα νομοσχέδιο που βρίσκεται πολύ μακριά από τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας, της νεολαίας και του σύγχρονου κόσμου, με το οποίο η ΝΔ:
- Καταργεί οριστικά τα διετή προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης των ΑΕΙ, που είχε νομοθετήσει ο ΣΥΡΙΖΑ.
- Εισάγει τη σκληρή αξιολόγηση με όρους αγοράς και προωθεί τον κατακερματισμό και την υποβάθμιση των σχολείων, σε αντίθεση με τις πολιτικές του ΣΥΡΙΖΑ για την καθολική ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης.
- Θεσμοθετεί την παιδική και απλήρωτη εργασία, σπρώχνοντας χιλιάδες παιδιά στην πρόωρη κατάρτιση, μόλις τελειώσουν το Γυμνάσιο.
- Ιδρύει τις Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης που θα παρέχουν μαθητεία ανηλίκων, δίχως αμοιβή. Δημιουργείται έτσι φθηνό και χαμηλού επιπέδου εργατικό δυναμικό.
- Υποβαθμίζει τα πτυχία των σχολών μαθητείας του ΟΑΕΔ, και μάλιστα αναδρομικά για περίπου 70.000 αποφοίτους από το 2006 κι έπειτα.
- Προχωρά στην κατάργηση των Δημόσιων ΙΕΚ με λιγότερους από 250 σπουδαστές σε Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη και 100 στην υπόλοιπη Ελλάδα, παραδίδοντας τους σπουδαστές σε αμφίβολης ποιότητας ιδιωτικές δομές. Οδηγεί σε κλείσιμο το 40% των Δημόσιων ΙΕΚ.
- «Κολλεγιοποιεί» τις ιδιωτικές δομές κατάρτισης, μετατρέποντάς τες σε δομές τυπικής εκπαίδευσης, καθώς παρέχει τη δυνατότητα εγγραφής από αυτές σε ΑΕΙ μέσω κατατακτήριων εξετάσεων, παρακάμπτοντας ουσιαστικά τις Πανελλήνιες.
- Προβλέπει «δωράκια» κι ευνοϊκές ρυθμίσεις για τα ιδιωτικά ΙΕΚ, όπως παροχή εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης για όλο το πρόγραμμα σπουδών , αγγλόφωνα τμήματα κλπ.
Παράλληλα η κα Γκαρά δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στις τεράστιες ευθύνες και τη διαχειριστική ανεπάρκεια που έχει επιδείξει κατά τη διάρκεια της πανδημίας η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και συνολικά η κυβέρνηση, αναδεικνύοντας τα προβλήματα στην τηλεκπαίδευση, το φιάσκο με τις μάσκες, την έλλειψη διαγνωστικών τεστ για εκπαιδευτικούς και μαθητές, αλλά και την επιλογή της Υπουργού να αυξήσει τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα σε δημοτικά και νηπιαγωγεία εν μέσω πανδημίας.
Επίσης η Βουλευτής Έβρου αναφέρθηκε και στην αντιδημοκρατική ρύθμιση που φέρνει με το παρόν νομοσχέδιο η κα Κεραμέως και προβλέπει για πρώτη φορά τον διορισμό μελών που δεν είναι εκπαιδευτικοί στα Υπηρεσιακά Συμβούλια, αγνοώντας με αυτόν τον τρόπο το 93% των εκπαιδευτικών που απείχαν από τις πρόσφατες εκλογές παρωδία και δίνοντας με αυτόν τον τρόπο μία σαφή απάντηση στους εκβιασμούς της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου.
Τέλος, η κα Γκαρά επισήμανε 2 σημαντικές τροπολογίες που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ σε αυτό το νομοσχέδιο. Η μία αφορά στη μόνιμη διατήρηση της δημοσίευσης των διακηρύξεων στον περιφερειακό και τοπικό Τύπο, ενισχύοντας τη βιωσιμότητα του Τύπου και τις θέσεις εργασίας σε αυτόν, καθώς λήγει αυτόν το μήνα η 5ετής παράταση που είχε δώσει στην εφαρμογή του μέτρου η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και ο αρμόδιος Υπουργός, κ. Πέτσας, μέχρι στιγμής κωφεύει και αδιαφορεί.
Η δεύτερη αφορά στην πρόβλεψη να καταστεί η ενίσχυση που καταβάλλεται από τις Διαχειριστικές Αρχές των Περιφερειών, στα πλαίσια υλοποίησης δράσης που αφορά στην ενίσχυση μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων, που επλήγησαν από την πανδημία Covid19, με τη μορφή επιχορήγησης κεφαλαίου κίνησης (μη επιστρεπτέα επιχορήγηση), αφορολόγητη, ανεκχώρητη και ακατάσχετη.
Discussion about this post