Η ανακοίνωση των σχημάτων που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την αποκρατικοποίηση του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης δεν διέψευσε τις προσδοκίες που είχαν δημιουργηθεί το προηγούμενο διάστημα, δεδομένης της γεωπολιτικής σημασίας και της στρατηγικής θέσης της περιοχής. Ανάμεσα στους διεκδικητές του 67% του λιμένα βρίσκονται διεθνή επενδυτικά κεφάλαια και εταιρείες αλλά και ισχυροί ελληνικοί όμιλοι, ενώ το παρών έδωσε και ο Οργανισμός Λιμένα Θεσσαλονίκης.
Στο επίκεντρο βρίσκεται η κοινοπραξία της αμερικανικής επενδυτικής εταιρείας Black Summit Financial Group. Πρόκειται για μια συμμετοχή που είχε προαναγγελθεί ως αποτέλεσμα του έντονου αμερικανικού ενδιαφέροντος για το λιμάνι της πόλης. Εξάλλου στη χρηματοδότηση της επένδυσης συμμετέχει και ο αμερικανικός αναπτυξιακός οργανισμός International Development Finance Corporation (DFC).
Στην κοινοπραξία της Black Summit συμμετέχει και ο όμιλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, καθώς όπως σημειώνουν πηγές της αγοράς το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης μπορεί να προσφέρει ως παραχώρηση σημαντικές αποδόσεις, ενώ ανοίγει και ο δρόμος για σημαντική αύξηση του κατασκευαστικού ανεκτέλεστου του ομίλου από τις κατασκευαστικές εργασίες που θα γίνουν στο λιμάνι. Εκτός όλων των άλλων η επένδυση στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης εντάσσεται και στον γενικότερα σχεδιασμό για την περιοχή, καθώς η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σχεδιάζει και μια επένδυση ύψους 300 εκατ. ευρώ για την κατασκευή και λειτουργία μονάδας φυσικού αερίου στην Κομοτηνή.
Την κοινοπραξία International Port Investments Alexandroupolis συμπληρώνουν η βελγική εταιρεία λιμενικών υποδομών Europort, καθώς και η EFA Group, ένας όμιλος εταιρειών που κατασκευάζουν προϊόντα και συστήματα υψηλής τεχνολογίας, καθώς και υπηρεσίες διαχείρισης συμβάσεων/έργων στους τομείς της αεροδιαστημικής, της άμυνας, της εσωτερικής ασφάλειας και άλλων βιομηχανικών τομέων.
Η δεύτερη κοινοπραξία που εκδήλωσε ενδιαφέρον είναι αυτή της εταιρείας Cameron του ομίλου Κοπελούζου, της Goldair Cargo και της Bollore Africa Logistics. Η συμμετοχή του ομίλου Κοπελούζου στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ είχε λίγο πολύ προεξοφληθεί δεδομένης της δραστηριοποίησης του στην περιοχή, όπου κατασκευάζει μονάδα φυσικού αερίου δυναμικότητας 600-700 ΜW, ενώ συμμετέχει και στην Gastrade που κατασκευάζει θα διαχειρίζεται τον πλωτό τερματικό σταθμό φυσικού αερίου της Αλεξανδρούπολης. H Goldair προσβλέπει στην ενίσχυση της δραστηριότητας της στα logistics και τις σιδηροδρομικές μεταφορές. Τέλος, η Bollore Africa Logistics είναι μέλος του, εισηγμένoυ στο χρηματιστήριο του Παρισίου, ομίλου Bollore, ο οποίος θεωρείται από τους κορυφαίους παγκοσμίως στους τομείς των μεταφορών και των logistics.
Εκδήλωση ενδιαφέροντος υπέβαλε και η αμερικανική Quintana Infrastructure & Development, ιδιωτική εταιρεία επενδύσεων χαρτοφυλακίου και διαχείρισης εταιρειών που επικεντρώνεται στους τομείς των ενεργειακών υποδομών, υποδομών δεδομένων και τεχνολογίας, βιομηχανικής αγοράς και διαχείριση πόρων, συμπεριλαμβανομένων θαλάσσιων λιμένων και τερματικών, μεταφοράς και επεξεργασίας φυσικών πόρων.
Την τετράδα των ενδιαφερομένων συμπληρώνει ο Οργανισμός Λιμένα Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με πληροφορίες η διοίκηση του ΟΛΘ και ο βασικός της μέτοχος South Europe Gateway Thessaloniki (SEGT) εξετάζουν το ενδεχόμενο υποβολής προσφοράς, αφού προκύψει ότι μπορούν να υπάρξουν συνέργειες μεταξύ των δύο λιμανιών.
Επόμενος σταθμός η Καβάλα
Πλέον για την Αλεξανδρούπολη τον λόγο τον έχουν οι σύμβουλοι αξιοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ, οι οποίοι αφού αξιολογήσουν τις υποβληθείσες εκδηλώσεις ενδιαφέροντος, θα υποβάλουν την εισήγησή τους προς το Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου σχετικά με τους υποψηφίους που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής για την επόμενη φάση του διαγωνισμού (φάση δεσμευτικών προσφορών).
Ωστόσο, η προσοχή στρέφεται στον διαγωνισμό για την υποπαραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του εμπορικού λιμένα Φίλιππος Β΄ της Καβάλας. Οι εκδηλώσεις ενδιαφέροντος υποβάλλονται την ερχόμενη Παρασκευή 23 Οκτωβρίου και σύμφωνα με πληροφορίες ορισμένοι εκ των συμμετεχόντων στον διαγωνισμό για την Αλεξανδρούπολη αναμένεται να συμμετάσχουν και σε αυτόν τον διαγωνισμό, καθώς πρόκειται για γειτονικά λιμάνια που μπορούν να δημιουργήσουν συνέργειες.
Πηγή: capital.gr
Discussion about this post