- Αντισυνταγματική είναι η παρ. 2, του άρθρου 2 της ΚΥΑ για την τηλεκπαίδευση, που ορίζει ότι «δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση», μαθητές/τριες που «με τις πράξεις τους καθιστούν αδύνατη τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας»
- Η υπουργός εφηύρε το μέτρο της «ψηφιακής αποβολής» χωρίς όριο, όταν η νομοθεσία ορίζει περιορισμό στις ημέρες αποβολής κάθε παιδιού ανά σχολική χρονιά. Δηλαδή καλεί τους εκπαιδευτικούς να παραβιάσουν το Νόμο, ενώ οι υπουργικές αποφάσεις δεν κατισχύουν του Νόμου.
- Νομοθετείται τιμωρητική και εκδικητική εκδίωξη με απώλεια σχολικής χρονιάς, όσων διαμαρτύρονται κατά της απουσίας στοιχειωδών μέτρων προστασία από τον κορονοιο στα σχολεία.
«Στην υπουργική απόφαση για την τηλεκπαίδευση, η παράγραφο που ορίζει την απαγόρευση παρακολούθησης των μαθημάτων από τους μαθητές και τις μαθήτριες, που «με τις πράξεις τους καθιστούν αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας», θυμίζουν ό,τι έχει συμβεί στην Τουρκία. Τα παιδιά που αγωνίστηκαν στο Γκεζί Παρκ εκδιώχθηκαν από τα σχολεία τους, με απόφαση του καθεστώτος Ερντογάν» τόνισε ο Κ. Αρσένης, σχολιάζοντας το επίμαχο άρθρο της υπουργικής απόφασης.
«Δεν μπορούσα να φανταστώ ότι θα μπορούσαμε να δούμε αντίστοιχο φαινόμενο, με την εκδίωξη μαθητών από την τηλεκπαίδευση. Προφανώς φωτογραφίζονται τα παιδιά που συμμετέχουν στις καταλήψεις. Νομοθετείτε «ποινή» για όσους διαμαρτύρονται στην πολιτική σας, με παραμονή τους στην ίδια τάξη και απαγόρευση συμμετοχής τους στις πανελλαδικές εξετάσεις. Πρόκειται για παραβίαση του άρθρου 14 του Συντάγματος που κατοχυρώνει το δικαίωμα όλων στην εκπαίδευση».
Και συνέχισε ο Κ. Αρσένης: «Εισάγετε, παρανομώντας, την έννοια του «υπό αίρεση» δικαιώματος στην εκπαίδευση, με βάση τα φρονήματα και τα πιστεύω ενός μαθητή και μιας μαθήτριας. Στην προκειμένη περίπτωση, το πιστεύω αφορά στο γεγονός ότι, υπό τις παρούσες συνθήκες, τα τμήματα θα έπρεπε να είναι ολιγάριθμα, οι εκπαιδευτικοί περισσότεροι, η καθαριότητα καλύτερη και τα μέσα προστασίας επαρκέστερα. Αυτός ο μαθητής, αυτή η μαθήτρια τιμωρείται σήμερα γι αυτό το πιστεύω του/της».
«Εσείς νομίζετε ότι είναι φυσιολογικό να κλείνεις ένα σχολείο, να διακόπτεις μια δημόσια υπηρεσία, να παρεμποδίζεις με έκνομη ενέργεια μια δημόσια υπηρεσία, αλλά κατά τα λοιπά να πηγαίνεις λίγο παραδίπλα για να αξιοποιείς τα οφέλη αυτής της υπηρεσίας; Σε εμάς, όλα αυτά φαίνονται αδιανόητα, έκνομα, άδικα και παράλογα» υποστήριξε η υπουργός Παιδείας και πρόσθεσε: «Στηρίζετε έκνομες ενέργειες που οδηγούν στο να στερούνται οι μαθητές μας το πολύτιμο αγαθό της εκπαίδευσης».
«Ποιοι είναι πλέον οι σύμμαχοί σας; Έχετε απέναντί σας τους μαθητές, τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς» σημείωσε ο Κ. Αρσένης και πρόσθεσε: «Λέτε ότι θέλετε ανοιχτά σχολεία για διάλογο. Κι όμως, την Παρασκευή, όταν συναντήσατε την ΟΛΜΕ, είπατε όχι στα 9 αιτήματα που σας έθεσαν οι εκπαιδευτικοί. Προφανώς οι καταλήψεις δεν κάτι φυσιολογικό στη σχολική διαδικασία. Όμως, τι ζητάνε τα παιδιά στη συγκεκριμένη περίπτωση; Ζητούν την προστασία της δημόσιας Υγείας. Ζητούν ό,τι λένε η επιστημονική κοινότητα. Υπάρχει κανένας στην ελληνική κοινωνία που διαφωνεί ότι αυτήν τη στιγμή θα έπρεπε να έχουμε 15 μαθητές ανά τάξη;»
Και πρόσθεσε, απαντώντας στην υπουργό που υποστήριξε ότι πουθενά αλλού δεν γίνονται καταλήψεις από τους μαθητές: « Όσο για τις καταλήψεις, να σημειώσω ότι πέρσι, όλη η Γαλλία είχε τεράστιο κύμα καταλήψεων. Η έννοια της καταλήψεων υπάρχει στις αγγλοσαξονικές χώρες και στην Αμερική, απλά λέγεται απεργία. Η ίδια η Γκρέτα κάνει σχολική απεργία».
Καταλήγοντας, ο Κ. Αρσένης είπε: «Ανεξαρτήτως το τι πιστεύετε, μην προσπαθείτε να πείσετε ότι αυτό είναι δημοκρατικό. Το μόνο αντίστοιχο παράδειγμα που έχω να παραθέσω είναι η Τουρκία του κ. Ερντογάν. Πείτε μου, αλήθεια ποια χώρα είναι το πρότυπό σας;»
Discussion about this post