Η επέκταση του τραμ στον Πειραιά συνεχίζει να διχάζει τους Πειραιώτες και όχι μόνο. Τα έργα που διεξάγονται στην περιοχή έχουν σαν αποτέλεσμα την ταλαιπωρία πολιτών και την κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Μάλιστα, σχετικά πρόσφατα, ταξιδιώτες καθυστέρησαν να φτάσουν στο λιμάνι, χάνοντας το δρομολόγιό τους, εξαιτίας των έργων.
Δηλώσεις σχετικά με την εξέλιξη των έργων έκανε, πριν από λίγες ημέρες, ο δήμαρχος Πειραιά
Γιάννης Μώραλης, εκφράζοντας τη δυσαρέσκειά του, όχι μόνο για τις καθυστερήσεις, αλλά γενικότερα για τη χρησιμότητα του τραμ.
«Νομίζω ότι είναι το τελευταίο καλοκαίρι ταλαιπωρίας. Υπήρξε μια πολύ μεγάλη ταλαιπωρία, ειδικά στο τέλος Ιουλίου και αρχές Αυγούστου στο λιμάνι. Υπήρξαν άνθρωποι που δυσκολεύτηκαν να προλάβουν τα καράβια τους ή και τα έχασαν ακόμα. Υπάρχει αυτή η ταλαιπωρία.
Θέλω να πιστεύω, είμαι βέβαιος δηλαδή, ότι βρισκόμαστε στην ολοκλήρωση, είναι σαφές αυτό από την εικόνα των έργων. Είναι ένα δημόσιο έργο από την κεντρική διοίκηση που επαναλαμβάνω για πολλοστή φορά ότι δεν είναι δημοτικό έργο. Υπάρχει αυτή η παθογένεια στη δημόσια διοίκηση, έργα τα οποία έχουν χρονοδιαγράμματα δύο ετών, να τελειώνουν στα τέσσερα ή στα πέντε.
Βλέπετε τι γίνεται με το Μετρό Θεσσαλονίκης εδώ και πολλές δεκαετίες, πάρα πολλά χρόνια, το Μετρό του Πειραιά που θα ολοκληρωνόταν το 2017 και είμαστε στο 2020 και βλέπουμε. Εν πάση περιπτώσει αυτά είναι υπόγεια έργα. Το Τραμ μας ταλαιπώρησε πάρα πολύ και τους δημότες και τους επιχειρηματίες και τους επισκέπτες.
Τελειώνει το έργο. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα τέλος του 2017 θα έχει τελειώσει. Να πω ότι θα πέσουν και πάλι έξω για λίγο; Πιστεύω όμως ότι αρχές του επόμενου έτους θα έχουμε τελειώσει.
Είναι πραγματικά το μεγαλύτερο πρόβλημα για τη λειτουργία της πόλης ή αυτό που φαίνεται, αν θέλετε, περισσότερο. Προφανώς και διαμαρτύρεται ο κόσμος.
Εγώ όμως δεν είμαι ο τύπος που θα βγω να φωνάζω στα κανάλια και να βρίζω. Δεν θεωρώ ότι έτσι θα τελειώσει ένα έργο. Αλλά πραγματικά είναι λίγο περίεργο, ένα τέτοιο έργο, όχι πολύ μεγάλο, ένα υπέργειο έργο, είναι πραγματικά αξιοπερίεργο πως από τον Μάρτιο του 2015 που έλεγε το χρονοδιάγραμμα, είμαστε στον Αύγουστο του 2017 και έχουμε λίγο δρόμο ακόμα.
Εάν εμείς ήμασταν δημοτική αρχή πριν ξεκινήσει το έργο, δεν θα επιλέγαμε ή θα βάζαμε τα δυνατά μας, ώστε να εμποδίσουμε την έλευση αυτής της γραμμής του Τραμ. Διότι ξέρουμε και εμείς από συνοικίες, όπως η Νέα Σμύρνη, το Φάληρο ή η Γλυφάδα ότι δεν βοήθησε όσο θα ήθελαν αυτοί που το σχεδίασαν. Ίσως επειδή δεν είναι στην κουλτούρα μας ως Έλληνες ίσως και δεν το επιλέγουμε.
Από το Φάληρο ήταν διαφορετική διαδικασία. Πέρασε παραλιακά. Εμάς πέρασε μέσα από το κέντρο της πόλης. Η ταλαιπωρία τεσσάρων και πλέον ετών για τα καταστήματα, τους επισκέπτες, τους τουρίστες, τους διερχόμενους, τους κατοίκους ήταν πραγματικά πολύ μεγάλη και δημιουργούσε πολύ μεγάλα προβλήματα.
Πρέπει να κοιτάμε όμως το μέλλον με αισιοδοξία και να μην στεκόμαστε στο παρελθόν. Πραγματικά πιστεύω ότι το μέλλον είναι ευοίωνο για την πόλη του Πειραιά», δήλωσε ο δήμαρχος Πειραιά.
Από την άλλη πλευρά, το τραμ έχει τους δικούς του υποστηρικτές, οι οποίοι δηλώνουν ότι “μόλις λειτουργήσει, οι Πειραιώτες θα καταλάβουν τη χρησιμότητά του”.
Υπενθυμίζεται ότι η υπογραφή για την επέκταση του τραμ, ύψους 61,5 εκατ., υπογράφτηκε στις αρχές του 2013, ωστόσο στη συνέχεια παρουσιάστηκαν πολλά προβλήματα.
Η επέκταση, συνολικού μήκους 5,4 χλμ, με 12 στάσεις, ξεκινάει από τον σταθμό ΗΣΑΠ στο γήπεδο Καραϊσκάκη και καταλήγει στο λιμάνι του Πειραιά, με τερματικό σταθμό την «Ακτή Ποσειδώνος».
Discussion about this post