Τρία άμεσα μέτρα και τρεις μεσοπρόθεσμες ενέργειες για την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών, με στόχο να αυξηθούν τα δρομολόγια, αλλά και να αντιμετωπιστούν χρόνιες παθογένειες, ανακοίνωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μετά τη σύσκεψη υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
Συγκεκριμένα, κ. Καραμανλής ανακοίνωσε τις εξής τρεις άμεσες ενέργειες για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς:
· Πρώτον: Άμεση προμήθεια 300 σύγχρονων λεωφορείων, ηλικίας μέχρι 10 ετών, με leasing. Ο διαγωνισμός θα είναι στον «αέρα» τον Σεπτέμβριο. Γεγονός που σημαίνει περισσότερα δρομολόγια, περισσότερες θέσεις καθήμενων, λιγότερη ταλαιπωρία, λιγότερη διασπορά του ιού.
· Δεύτερον: 655 προσλήψεις σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ, σε ειδικότητες αιχμής, με διαδικασίες fast track, αλλά με κριτήρια ΑΣΕΠ.
· Τρίτον: Ενίσχυση της προσφοράς σε δρομολόγια με αναδιάταξη των δρομολογίων της ΟΣΥ και σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ, μέσω ΣΔΙΤ. Έτσι θα ενισχυθεί άμεσα η ΟΣΥ με 203 οχήματα και 550 οδηγούς σε ημερήσια βάση.
Προανήγγειλε επίσης, τρεις μεσοπρόθεσμες ενέργειες, που θα ενταχθούν στο κυβερνητικό σχέδιο για το Ταμείο Ανάκαμψης:
· Πρώτον: Αναβάθμιση 15 συρμών που κινούνται στη Γραμμή 1 του Μετρό.
· Δεύτερον: Αγορά επτά συρμών για τις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό.
· Τρίτον: Προκήρυξη διαγωνισμού για την προμήθεια νέων λεωφορείων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Συγκεκριμένα για την Αθήνα ο διαγωνισμός θα αφορά στην προμήθεια περίπου 1000 σύγχρονων οχημάτων. Στόχος είναι η προκήρυξη για τα πρώτα 600 να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το Νοέμβριο και τα 300 εξ αυτών να κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας μέχρι το τέλος του 2021.
«Η κατάσταση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι δύσκολη και δεν σκοπεύω να την ωραιοποιήσω. Εδώ και ένα χρόνο προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε συσσωρευμένες παθογένειες και την απόλυτη εγκατάλειψη 4,5 ετών. Βέβαια τους πολίτες δεν τους ενδιαφέρει το χθες. Τους ενδιαφέρουν οι λύσεις. Ιδίως σήμερα, που η πανδημία έχει θέσει νέα δεδομένα και νέες απαιτήσεις.
Τους τελευταίους μήνες, λοιπόν, κάνουμε μια καθημερινή διαχείριση κρίσης. Την προηγούμενη εβδομάδα, όπως ξέρετε, λάβαμε κάποια έκτακτα μέτρα, ανακαλέσαμε άδειες του προσωπικού και ήδη τα δρομολόγια τις πρώτες μέρες του Αυγούστου έχουν πυκνώσει ξανά. Ιδίως στο μετρό. Γνωρίζω ότι αυτό δεν είναι αρκετό για τους πολίτες. Άρα δεν είναι αρκετό και για εμάς. Ο Πρωθυπουργός, μάς έκανε την τιμή να μας επισκεφτεί σήμερα στο Υπουργείο κι αυτό επιβεβαιώνει το προσωπικό του ενδιαφέρον και την αποφασιστικότητά του να βρεθούν άμεσα λύσεις. Πολλές φορές το προηγούμενο διάστημα είχα την ευκαιρία να διαπιστώσω πόσο βαθιά τον ενδιαφέρει να βρεθούν λύσεις. Σήμερα προήδρευσε μιας πολύ γόνιμης σύσκεψης που πραγματοποιήσαμε με τους επικεφαλής των αρμόδιων φορέων» τόνισε ο κ. Καραμανλής.
«Οι αστικές συγκοινωνίες αποτελούν δημόσιο αγαθό και υποχρέωση μας είναι να τις κάνουμε κάθε μέρα και καλύτερες. Οι στόχοι που θέσαμε είναι συγκεκριμένοι και μετρήσιμοι: Περισσότερο προσωπικό, περισσότερα και καλύτερα οχήματα, καλύτερες υπηρεσίες στον πολίτη, το σχέδιο δράσης στο οποίο έχουμε καταλήξει, περιλαμβάνει μέτρα άμεσα, αλλά και μεσοπρόθεσμα. Ξεκινώ από τα άμεσα.
Πρώτον: Άμεση προμήθεια 300 σύγχρονων λεωφορείων με leasing. Ο διαγωνισμός θα είναι στον «αέρα» τον Σεπτέμβριο. Άρα περισσότερα δρομολόγια, περισσότερες θέσεις καθήμενων, λιγότερη ταλαιπωρία, λιγότερη διασπορά του ιού. Τα οχήματα αυτά θα είναι έως 10 ετών.
Δεύτερον: 655 προσλήψεις σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ. Άμεσα. Και μάλιστα κατόπιν έγκρισης του Πρωθυπουργού με fast track διαδικασίες, τηρώντας όμως πλήρως τα κριτήρια προσλήψεων του ΑΣΕΠ. Σε ειδικότητες αιχμής, στις οποίες υπάρχει ανάγκη, δηλαδή στο προσωπικό πεδίου.
Τρίτον: Ενίσχυση της προσφοράς σε δρομολόγια. Στην κεντρικότερη ζώνη, στον πυκνό αστικό ιστό, που υπάρχει το μεγαλύτερο πρόβλημα, αναδιατάσσουμε και κάνουμε πολύ πιο πυκνά τα δρομολόγια της ΟΣΥ. Και στην περιφερειακές και ενδοδημοτικές διαδρομές, ενισχύουμε την προσφορά σε σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ. Έτσι, ενισχύουμε άμεσα την ΟΣΥ με 203 οχήματα και 550 οδηγούς σε ημερήσια βάση.
Πάμε τώρα στις μεσοπρόθεσμες ενέργειες. Είναι άλλες τρεις και σημειώνω εξαρχής ότι όλες θα ενταχθούν στο κυβερνητικό σχέδιο για το Ταμείο Ανάκαμψης:
Πρώτον: Αναβάθμιση 15 συρμών που κινούνται στη Γραμμή 1 του Μετρό.
Δεύτερον: Αγορά επτά συρμών για τις Γραμμές 2 και 3. Οι δύο αυτές ενέργειες, επειδή όπως καταλαβαίνετε είναι πιο σύνθετες, απαιτούν περίπου μια τριετία.
Και βέβαια η τρίτη μεσοπρόθεσμη κίνηση, είναι η προκήρυξη διαγωνισμού για την προμήθεια νέων λεωφορείων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Για την Αθήνα θα είναι περίπου 1000. Από αυτά, 250 θα είναι Diesel Euro VΙ, 350 φυσικού αερίου και 400 ηλεκτρικά. Όλα δηλαδή σύγχρονα και με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον.
Η προμήθεια θα γίνει σε δύο φάσεις. Ο στόχος μας είναι η προκήρυξη για τα πρώτα 600, να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Νοέμβριο, τα 300 εκ των οποίων να κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας μέχρι το τέλος του 2021″ υπογράμμισε και πρόσθεσε:
«Κλείνοντας, θέλω ιδιαίτερα να ευχαριστήσω για άλλη μια φορά τους εργαζόμενους στα μέσα μαζικής μεταφοράς για την καθημερινή τους προσπάθεια. Αυτοί κρατάνε τα μέσα σε λειτουργία. Ακόμα και εν μέσω καραντίνας αυτοί κράτησαν την πόλη ζωντανή.
Σας ανέφερα ένα λεπτομερές και καλά μελετημένο σχέδιο τριών άμεσων και τριών μεσοπρόθεσμων μέτρων για την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών και την αντιμετώπιση χρόνιων παθογενειών τους.
Επισημαίνω: 11 χρόνια δεν έχουν γίνει προσλήψεις στο μετρό. 13 χρόνια δεν έχει γίνει ούτε μια πρόσληψη στα λεωφορεία. 11 χρόνια δεν έχει αγοραστεί ούτε ένα λεωφορείο. Σήμερα, οι κατευθύνσεις και οι εντολές που έχει δώσει ο Πρωθυπουργός είναι σαφείς. Σπάμε έναν κύκλο υποεπένδυσης μεγαλύτερο των 10 ετών. Επενδύουμε πάνω από μισό δισ. ευρώ στις αστικές συγκοινωνίες του λεκανοπεδίου. Ο άμεσος στόχος είναι να δώσουμε μια ανακούφιση στους πολίτες. Να γίνει πιο ανθρώπινη η κατάσταση. Και ο μεσοπρόθεσμος, να αποκτήσουμε τις αστικές συγκοινωνίες που πραγματικά αξίζουν στους πολίτες. Είμαι βέβαιος ότι θα τα καταφέρουμε».
Πηγή: OTAVOICE
Discussion about this post